En educació infantil és important treballar
les icones i senyals perquè els nens i nenes aprenen a interpretar i trobar
sentit a aquest tipus d’imatges. A més a més, el contacte amb icones i senyals
potencia l’educació vial, és necessari que entenguin que els senyals que trobem
al carrer estan donant una informació d’advertència d’alguna cosa.
Però com podem treballar unes icones o senyals
amb infants? Per la gent no té sentit perquè acostumem a relacionar als infants
amb il·lustracions o dibuixos amb una elaboració diferent, però no hem d’oblidar
que l’imaginació i la creativitat són trets que els nens i nenes poden
desenvolupar amb més facilitat des que
són petits. Per aconseguir que els infants entenguin
aquestes icones i senyals podem utilitzar recursos com per exemple els contes.
Un exemple de conte seria aquest.
Posem un text amb una imatge de manera que els
infants entenen el conte deixant volar l’imaginació lliurement mitjançant una
imatge clara i amb un missatge concís. Poden haver-hi molts contes que
utilitzin aquest recurs, en aquest en concret no hi ha una imatge que substitueixi
el text.
La prohibició d’utilitzar icones informàtiques
en aquesta activitat em sembla bé perquè també hem de conèixer altres eines que
també són útils per a treballar amb infants. A més, no sempre s’ha de fer
servir el mateix material, hem d’anar variant perquè els alumnes s’avorreixen i
hem de conèixer altres recursos.
Després de la realització del conte vam haver
de valorar la feina dels companys, així també observàvem altres opcions i comparàvem amb el nostre i també ens ajuda a agafar
idees.
El fet de valorar, per un costat és una feina
fàcil perquè són contes senzills i els ítems eren adequats per fer una
valoració entre companys. Eren generals i englobaven força tot el que comporta
el conte. Per un altre costat, en l’àmbit pedagògic no podem fer una valoració
correcta i aquesta l’hauria de realitzar un mestre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario