viernes, 8 de diciembre de 2017

Entrada 3: Imatges Digitals

Molts estudis afirmen que la clau de la bellesa és la simetria. Aquests estudis es fan per analitzar que atrau les persones, a la Universitat de Texas en Austin a mitjans dels anys 90 es va realitzar un estudi en el qual mostraven a nadons d’ entre tres i sis mesos, fotografies de diversos rostres. Els petits van passar més estona observant els rostres més simètrics. Deixo un enllaç força interessant que explica els diferents estudis que s’han fet sobre que la bellesa hi és a la simetria.



Per comprovar si tot això es cert vaig utilitzar el meu rostre i vaig fer la meva part dreta amb la meva part dreta i de la mateixa manera amb la meva  part esquerra, us adjunto una fotografia en la qual és pot veure que jo sóc poc simètrica.




El photoshp no és una eina que puguin utilitzar els infants a educació infantil però si que hi han programes similars adaptats a ells, com per exemple el Tux Paint, que és una eina molt útil que dona molt de joc, ja que,  es poden crear personatges amb elements de la vida quotidiana a partir d'un tema en concret com per exemple eines que utilitzaria un professor o un cuiner. Es el moment de deixar volar la creativitat i la imaginació dels infants. Aqui us deixo dos exemples perque pugueu fer-vos una idea.


Professor

Cuiner



Això són exemples d'aprendre elements de la vida quotidiana, relacionar aquests elements amb les professions, potenciar la imaginació i la creativitat, descobrir noves eines i nou vocabulari informàtic, etc. A més, es una manera de fer-ho de manera divertida on els infants gaudeixin de l'aprenentatge.

Una altra forma de treballar les imatges digitals a educació infantil és que els mestres facin contes amb el Movie Maker. Si volem treballar els valors amb els infants, amb aquesta eina podem crear un conte perquè ens permet posar imatges i donar moviment a aquestes. 

Per acabar, és interessant donar importància a les TIC a educació infantil, ja que, permeten oferir als infants moltes possibilitats d'aprendre de manera divertida a més de potenciar i desenvolupar capacitats. Encara que, s'ha d'anar en compte amb l'utilització perque poden si s'abusa d'elles poden arribar a ser molt perjudicials.

No hay comentarios:

Publicar un comentario