L’objectiu d’un bon mestre és poder tenir a l’abast recursos útils que ens
puguin ajudar en totes les àrees curriculars. A la xarxa podem trobar
moltíssims recursos que ens ajudaran en el nostre dia a dia, però també podem
extreure’ls i crear nosaltres mateixos o combinar-los amb programes
d’ordinador.
L’activitat de l’autoretrat compleix l’objectiu de poder realitzar-lo a les aules d’infantil i primària, depenent de la dificultat del programa que fem servir. Un autoretrat dóna la possibilitat als infants d’identificar-se a ells mateixos i ser conscients de com són els seus ulls, les orelles, el cabell, la boca, …
L’activitat de l’autoretrat compleix l’objectiu de poder realitzar-lo a les aules d’infantil i primària, depenent de la dificultat del programa que fem servir. Un autoretrat dóna la possibilitat als infants d’identificar-se a ells mateixos i ser conscients de com són els seus ulls, les orelles, el cabell, la boca, …
L’activitat consisteix a fer un autoretrat de nosaltres mateixos amb un
full i un llapis i amb el programa de l’ordinador, paint.
Una vegada ens dibuixem com nosaltres creiem que som, ja podem començar a utilitzar
les eines i els programes de la xarxa. Els programes que vam utilitzar potser alguns
són una mica complexos per l’etapa d’infantil, encara que, per primària poden
ser molt útils. Un cop acabats els dos retrats a mà i a ordinador ja podem agafar personatges que ens agradin afegint les nostres característiques físiques. Com per exemple així.
Una vegada que tots tinguin els seus personatges fets observem i reconeixem
els que han fet els altres. És una activitat de la qual es pot treure molt de profit,
ja que, a més de passar-s’ho genial, és una eina molt útil d’aprenentatge
significatiu.
Emparellar fotos i autoretrats de professionals és
una manera de potenciar l’observació a través de la imaginació i la
creativitat. El fet de fixar la mirada en la boca, els ulls, les orelles si
s’assemblen o si no, si fan algun gest amb alguna de les parts, si tenen el
cabell d’un color o d’un altre. Tot això fa que els alumnes relacionin trets
facials, fomenta l’ interacció, la capacitat de reconèixer a un mateix, als
altres, al nostre entorn, etc.
Les tres activitats es poden aplicar tant a infantil com a primària, però a
infantil s’hauria de fer una petita adaptació. Si les classes dels infants no tenen res
digital, podem anar a una aula que tingui ordinadors, fer la proposta i després
imprimir-ho tot i, per parelles haver de relacionar les imatges amb fotos dels
companys, encara que el cost seria més gran perquè s’hauria d’imprimir. En el
cas de tenir tauletes a les aules es pot realitzar tota l’activitat dins de
l’aula d’infantil. A primària passaria el mateix.
He trobat aquesta web que explica com són els dibuixos dels infants i crec
que també es un bon recurs que ens pot ser útil a les futures mestres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario